FRAMTIDA DRESSYRPONNY

Idag var det inte lätt att gå upp asså.. riktigt trött var jag. Kan nog bero på att jag itne har sovit så bra.

Idag är det tisdag = skola i stallet.
Började dagen med en massa stallskötsel, sen red jag första passet på Fifty.
Och hon var suuuuperfin lilla bebisen! Ett tag där efter galoppen fick hon världens trav, riktig stuns var det i den!
Men i högergaloppen blir hon lite trött och så byter hon bak, och första gången så bockade hon till samtidigt som hon bytte och då trodde jag först att hon bocka! hahah, snacka om att jag blev förvånad! Men igentligen så gjorde hon ju bara en luftsprång när hon bytte ;)
Annelie sa att detta är min framtida nya dressyrponny ;) och ja, hon kommer bli riktigt fin den ponnyn!
Så hon ska få gå på träningstävlingen på söndag för att se hur hon reagerar på det! Hon får gå LC så rider jag Casper LA! :)

Efter det så kollade vi på/hjälpte och blev instuerade när veterinären var där och kollade på Raffe som är halt. Och lille stackarn vad halt han är :( De gjorde böj prov och sen bedövade de, böjde igen och kollade om det var det osv.

Sen hoppade jag Jack. Han är är lite läskig när han kommer i hagen i mot en med slickade öron och sedan vänder baken till.. Och bara drar iväg när man leder honom. Lite ouppfostrad här tror jag nog!
Men iaf, i framridningen var han jättestark och bara sprang. Jag hade typ noll kontroll på galoppen. Det tog ett halvt ridhusvarv innan jag fick stopp på honom liksom.
Menmen, när hoppningen började blev han bättre och fck bättre rytm osv! :)

Sen jag kom hem har jag bara pluggat och duschat, och nu tänke jag gå och plugga lite till innan det är dags för idooool!

En bild på mig och Jack på min födelsedag. Måste ha varit sista riktiga sommar uteritten, supermysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0