FRUSEN

Hej!

De senaste dagarna har jag inte kunnat skriva pga att jag bara har kommit hem, kollat facebook, pluggat och kollat på lite tv sen har jag bara sovit för jag har vart så fruktansvärt trött.

I måndags var jag i skolan, såklart. Efter det hade jag hoppträning på Sean, lite roligt att hoppa en "välutbildad" häst. Jag har ju bara hoppat Fifty sen innan sommarn! Så det var kul, och det gick bra :) han är ju bara så himla stark, och jag är verkligen inte van att rida på starka hästar..

Igår var jag i stallet med skolan eftersom det var tisdag. Jag red första passet på Casper, som Eva sa hade varit lite stum i måndags. Men gud så fin han var (om man bortser från framdelsvändningarna som absolut inte satt idag), jag var mest ute efter att han skulle komma loss (som han inte har gjort den senaste veckan) och bli mjuk och rund i hela kroppen, och det blev han! Jag kunde reglera formen som jag ville - låg, hög, låg och hög. Även reglera tempot och ja, han var jättefn och lydig! Och Annelie sa även att han såg super ut och inte alls såg stum ut, utan han var helt ren och loss. Skönt!

Andra passet red jag Zilja (det är henne jag tar med på söndag om det blir så att Casper måste vara hemma) och det gick jättedåligt. Hon är så himla stark och ostadig. Det kändes absolut inte bra iaf, så nu håller vi tummarna för Casper!!

Idag har jag varit i skolan och dagen har faktist gått fort. Men gud så kallt det har varit, jag har frusit som jag vet inte vad. Och även sen när jag kom hem har jag frusit. Så nu sitter jag här med 300 tröjor på mig, men fryser fortfarande :P Men jag har iallafall pluggat lite, även fast vi inte har läxor. Jag förstår inte varför jag egentligen pluggar, jag kan inte låta bli - prestationsångest på hög nivå!

Tänk att det är höst nu liksom, höst. September kan vara okej, men sen är det bara gråttt och kallt. Nu vill man hellre ha december och jul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0