INTE RIKTIGT SOM VI TÄNKT OSS

Det blev inte riktigt som vi tänkt oss i helgen.

I fredags var jag i skolan, men slutade tidigt så jag åkte hem till Linda.
Senare på kvällen åkte mötte jag upp Olivia som jag sen tog bussen med vidare mot Vendela där sen även Karin och Amanda befann sig!
Kvällen blev trevlig, men ändå lite kaos-artad då vi fick mail om att ridklubben där vi skulle tävla i helgen hade fått symptom på kvarka men att det allt skulle flyttas ned till ridskolan (endast i privatstallet som var smittat) och sådär.
Men senare ringde Eva och sa att de hade fått diagnos på kvarka, så att vi inte skulle åka. Och vi tittade även på deras hemsida och där stod det sen att tävingen var inställd helt.
Så det blev lite down-stämning, men det var ändå mysigt att umgås med bästa tjejerna!
Efter det åkte jag hem till Linda igen och sov där.

Igår var vi hemma hos Josse, Johan och Liam och firade Liam som fyllt år och Johan som fyllde år. Det var också trevligt! :)
Efter det åkte jag hem till Linda igen och sov där ännu en natt!

Eftersom det inte blev någon tävling idag så åkte jag till stallet och hoppade Fifty en runda på träningstävlings-hoppningen. Hon var duktig, bara väldigt nervös idag.
Blev nog så pga att hästarna lämnade henne i ridhuset på framridningen, och då blev hon lite nervös. Sist så var vi ju först och då behövde ju ingen lämna ridhuset förnst efter att vi hade gått ut.
Och så var det första gången (av två) som hon var ensam på banan. På banan hoppar hon ändå allt men hon va väldigt av och på, men så är det ju med unghästar.
Så idag var hon väldigt mycket bebis, som märktes väl.

Men jag är ändå jättenöjd med henne. Andra gången hon änns gör något sånt här, och hon är ändå en klippa till ponny som hoppar allt man styr henne på! Jag älskar verkligen att rida på henne!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0