BLIXTHALKA

Dagarna bara susar iväg, känns som jag inte hinner med någonting. Snart är det sportlov liksom, och snart säger man "snart är det sommarlov".
I måndags red jag iallafall först Lad. Fina ponnyn!
Sen hade jag markarbete på Maya. Och henne har jag inte ridit på typ ett och ett halvt år.. Och jisses, starkare häst får man ju leta efter. Snacka träningsverk!
Igår var det skola på moronen, som gick helt sjukt långsamt. Och dessutom så är det någe fel på värmen i skolan, så vi kan bara använda en korridor (dock så är vi ju inte så många eftersom treorna är på praktik, men ändå). Svin kallt i den andra!
Efter det så åkte jag till stan med Emma och Elin! Med mig hem fick jag ett par örhängen och nagelfix!
Riktigt bra eftermiddag!
Idag så började ju morgonen med ett litet äventyr ;) När jag och mamma kommer till svängen ner till skolan från den lite större vägen är det stopp. Så vi står där tills vi ser att alla elever börjar gå över vägen, och då har tydligen bussen kört i diket (vi såg den inte från där vi stod). Och salt bilden vill inte köra ned till skolan pga av blixthalkan. Så jag kliver ur bilden för att gå till Elin och Emma, och redan då höll jag på att dra på arslet, för så jääääkla halt var det.
Så vi fick ju då glida längst vägkanten med andan i halsen så fort det kom en bil.
Sen fick vi även ta med vår lärares hund, Ella, för att hon itne vågade ha henne i bilen ifall hon skulle köra i diket (hon satt fast i en backe och gled ned baklänges för den).
Efter en stunds till glidande åker vi med rektorn till skolan. De framför hade också fått skjuts, eller de flesta iaf. Några av lärarna ville inte köra för att riskera något.
Men herre min skapare vad halt det var, vilken morgon säger jag bara! Men rätt kul var det också, hahah.
Nu väl hemma har jag pluggat lite, krypit ned i min sköna one piece och fixat naglarna! Och snart är det även sveriges mästerkock, och det får man ju bara inte missa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0