MYCKET FINA PONNYS

Jag är verkligen sämst på att blogga, haha. Hinner typ aldrig, och när jag väl hinner har jag ingen lust just då. Men jag ska försöka skärpa mig, det blir så mycket att skriva på samma gång annars ;)

I torsdags var jag i skolan halva dagen, och sedan åkte jag och mamma till sthlm. Efter ett besök där körde hon mig till stallet för dressyrträning på Lad.
Fina ponnyplutten var så fin! Mycket mer framåt och bjöd framåt mycket bättre än innan, träningen börjar ge resultat på konditionen :)

I fredags var det sista dagen i skolan, och som plus i kanten slutade vi fem över tolv, huuuuur skönt? :D
Så jag, Emma och Elin fick skjuts ner till stan av Annelie. Där gick vi en stund och kikade, och smidiga som vi är missar vi ju såklart den bussen vi skulle ta (y).
Men vi hann iallafall med nästa buss till stallet. Där red jag bästa Lad och Emma och Elin var med och fotade :) Alltid mycket roligare med sällskap, och speciellt av dem två! ♥

När jag kom hem överraskades jag av att både min bror och syster var hemma hos oss! Så det blev monopol och super mario för hela slanten, superduper kul!

I lördags åkte jag och red Kitty på morgonen/förmiddagen. Pigg och glad, som vanligt!
Efter det firade vi mamma hemma, så det blev först släktkalas och sen mys med melodifestivalen med heeeela familjen! :)
Söndagen blev en dag hemma. Med massor av spelande med Linda, promenad i vår-vädret och en sväng in till stan för att handla med mamma! Inte så spännande direkt ;)

Och idag då, första sportlovs dagen! Hur skönt som helst :D
Åkte och hoppträna på morgonen på Maya. Vilket gick alldeles strålande! Lite stark och så i början, men när man väl börjar hoppa släpper det. Jättenöjd är jag iallafall. Hon hoppar som en kanon över 1 meter och tycker det är jätteroligt och börjar då slänga med huvet och benen flyger hitochdit, haha.

Efter det var det snabba ryck till vårdcentralen för att ta spruta. Vaccinering mot livmoderhalscancer, och aj vad ont det gjorde! Usch, hatar sprutor/nålar, men det var väl bara att få det gjort. Efteråt gjorde det också ont i hela armen, men sen släppte det. Nu har det dock börjat värka igen :(

Sen var det snabba puckar tillbaka till stallet. Skrittade Lad ett tag, och sen skulle jag igentligen ha tränat för Pelle på Kitty. Men han var nämnligen sjuk så det fick bli om två veckor istället.
Så jag tog och red Kitty i ridhuset för mig själv (Annelie kom en stund och coatchade lite). Och jisses vad pigg hon var, jag kunde inte änns skritta fram för hon bara taktade.
Så ett lite mer krävande pass fick det bli för henne idag, och det tog ett tag innan hon blev trött. Och när hon väl lugnat ned sig blev sååå himla fin! Både i galopp och trav rullade hon på lugnt och fint, i en lite lägre form i slutet. Det tar sig, sakta men säkert! :)

Finaste Hello Kitty ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0