ATT VARA SJUK ÄR BLAND DET TRÅKIGASTE SOM FINNS

Kan ju då säga att jag hatar att vara sjuk. Det är så galet tråkigt att bara vara hemma. Däremot har jag ungefär sovit bort mer än halva dagen, så det har gått rätt fort. Men ändå, man blir ju så galet rastlööös!
 
Märkte i måndags kväll att jag började få ont i halsen, och igår vaknade jag med sandpapper i hela halsen samt att det rann floder i både näsa och ögon.. Dock, envis som jag är, gick jag till praktiken ändå. Måste ju testa, bara för att jag kan, och se om man kanske kan börja må bättre under dagen! Men nej haha, det gjorde jag visst inte.
 
Så imorse fick jag faktist vara hemma. Tänkte faktist gå till skolan, men när jag kände att jag hade ont i huvudet och kände mig svag i hela kroppen så fick mamma besluta, åt mig, att vara hemma. Visade sig sen vara feber! (tror jag, jag har jättelåg temp. i vanliga fall och nu var den förhöjd mot vad den vanligtvis brukar vara med en hel grad).
Jag är så otroligt känslig och känner direkt om jag har feber, även om det bara är pyttelite så känner jag av det!
 
En trött men söt Lad i tisdags! ♥
 
Måste även berätta att jag, Emma & Elin var på Agria-clinicen med Angelica Augustsson och Douglas Lindelöw i Bromma i måndags! Var där med skolan, så det var vi och några treor som åkte upp i vår lilla skolbil (en typ minibuss med 9 säten).
 
De red flera olika hästar från 4-8 år, och de löshoppade även en 3åring. De visade hästarna från yngst till äldst, och kunskapsvis då förståss. Samtidigt berättade dem hela tiden vadhur och varför de gjorde/gör. Det var även många andra kunniga personer där som Sveriges expert på unghästar och löshoppning, även en veterinär som bedömde hästarna m.m.
En mycket lärorik kväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0