TRÄNINGSVÄRK SOM BARA DEN

Trött idag, men det får man vara en ledig dag som denna!
 
Jag var faktiskt uppe med tuppen imorse och morgontrimmade Gobbe klockan åtta, på min lediga dag dessutom! 
Red honom på banan och han jobbade på bra. Han tyckte det vart lite jobbigt i slutet men fortsatte med det jag höll på med tills han gjorde det bra i galoppen. När jag sen bröt av var han ganska trött och vart då lite springig och stark, men då jobbade jag bort det med att flytta för skänkeln samt tempoväxlingar till det släppte och då la jag ned honom i formen och avslutade honom. Duktiga hästen!
 
Kan ju däremot säga att jag har rejält ont i benen idag, så jag fick mjölksyra redan efter en stund. 
Anders skickade ut mig på galoppbanan igår för att han tyckte att jag skulle bygga muskler, både på mig och på hästen ;) Så efter det kunde jag knappt stå på benen för att jag var så trött i dem, och idag är sååå mycket värre haha. Menmen, har man tränat ska det kännas! Grymt kul var det iaf! :D
 
 
Efter det fixade vi hela Anders stall och sen åkte vi till min ponnyplutt och fixade till henne. Hon är tyvärr lite halt nu.. Vi tror att det är en sträckning från deras galet leriga hagar för hon har varken puls, värme eller svullnad i något av benen. Hoppas att hon blir bra snabbt, min lilla skruttis ♥
 
Efter det har jag bara varit hemma, sovit middag och pluggats typ :) skön och effektiv dag måste jag säga! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0